26 lutego 2010 Wojewoda Warmińsko – Mazurski Marek Podziewski i Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego Jacek Protas wręczyli pamiątkowe statuetki Laureatom Plebiscytu EURO-GMINA , EURO-PARTNER 2008/2009.
Uroczysta Gala odbyła się w audytorium Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie. Zaszczytne tytuły Laureatom przyznała Kapituła Plebiscytu złożona z przedstawicieli Urzędu Wojewódzkiego i Urzędu Marszałkowskiego , Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego i Starostów Województwa. Wybór nie był łatwy. Obrady trwały wiele godzin, bo w każdej gminie i we wszystkich miastach w ostatnim okresie zrobiono bardzo dużo.
Napięcie w Audytorium rosło z minuty na minutę – gdy ogłaszano tytuły główne:
Przyznano je: Teodozemu Jerzemu Marcinkiewiczowi – wójtowi gminy Stawiguda, którą kapituła wybrała na Wójta Roku oraz Stanisławowi Trzaskowskiemu, burmistrzowi Dobrego Miasta, Gminą Roku Gmina Wiejska Ełk, a Miastem Roku Ostróda.
Rozstrzygnięto także konkurs smsowy na najbardziej przyjazna gminę, który wygrał Ełk.
Właśnie – i miernoty się nauczą, ale czego?
Te mieronoty nauczą się czynności, których można wyuczyć i małpę – głownie, żeby
na sygnał budzika, wstała z łóżka, zwlokła się do pracy, zaparzyła kawę i dwie
herbaty, a o 15-tej do domciu.
A w międzyczasie – odwieczne marzenie urzednika z takich zapyziałych gmin jak
nasza – Boże, spraw aby dziś przyszło jak najmniej petentów i nie zawracało
głowy, bo gazety przeczytac spokojnie nie można…
Widzę po tych wpisach,że dużo ludzi nie lubi Pryka. A i ja zgadzam się,że otacza
się miernotami i odpadkami. Taka np. kierownik kadr,nie nadawała się w banku to
posąsiedzku i po rodzinie przyjął ją Pryk to UM. A że dział kadr to nie jest
wyższa szkoła jazdy tylko w kółko to samo….to i miernoty się nauczą. Ciemnota
nas otacza i co z tym zrobić????
abc zgadzam się z Tobą w 100% Nie miałam ochoty pisać o panu Pryku ale Ty mnie
wyręczyłeś. Dzięki wybawco!!! Ja właśnie jestem jedną z tych osób,które
wyjechały daleko,daleko i zobaczyły pewne rzeczy takimi jakimi są…ale czy my
wrócimy do tego syfu…fuj,niedobrze mi się robi.DOBROMIESZCZANIE SPÓJRZCIE
PRAWDZIE W OCZY I WYBIERZCIE MŁODSZEGO…MOŻE WTEDY BĘDZIE WAM LEPIEJ SIĘ
DZIAŁO. WY NAWET NIE WIECIE JACY MY POLACY JESTEŚMY ZACOFANI I SZTYWNI.
A mnie się marzy w DM burmistrz, który będzie miał 40-45 lat, dyplom dobrych
studiów związanych z zarzadzaniem, doświadczenie pręznych prywatnych firmach
działających na szersza niż powiatowa skalę – słowem nowoczesnego,
wykształconego menedżera.
Ups… obudziłem się – kogo mamy? Stanisława Grzegorza T. – który jest starym
prykiem, burmistrzem (naczelnikiem gminy) od zawsze, bo – jak powiedział ktoś
wyżej – lepszego tu po prostu nie mozna znaleźć, albo nikomu z wartościowych
ludzi nie chce się nawet tyłkiem na ten syf spojrzeć i z wypłochami wokół
użerać. Tacy omijają to miasto szerokim łukiem, albo jesli się tu kiedyś
urodzili i wychowali, to wyjechali daleko i DM jest dla nich odległym
wspomnieniem z dzieciństwa, które było miłe jak miało się 10-12-16 lat, a potem
się dorosło i zobaczyło pewne rzeczy takimi jakimi są…
…
Jeżeli facet ma dług , to napewno ma też perspektywę jego spłaty.Wszystkie
szybko rozwijające się firmy korzystają z kredytów – dlatego są wstanie prężnie
przeć do przodu.Co do zwolnień – na przykładzie prywatnej firmy – nikt nie
będzie trzymał w pracy pozerów lub mało efektywnych pracowników – oczywiście
jest krzyk i płacz ale niestety czasami takie ostre cięcia wychodzą pozytywnie
dla obu stron. Mam wrażenie , że niektórzy wyżej piszący widzą tylko kawałek
swojego nosa ,ich wzrok niedosięga nawet czubka tegoż nosa.Ich zdaniem wszystko
co złe – to oczywiście wina Burmistrza, nawet jak ktoś wdepcze w psią kupę
pozostawioną na chodniku przez swojego czworonoga – oczywiście – wina burmistrza
za bałagan w mieście.Jeżeli nasz Burmistrz jest taki zły , to proszę popatrzeć
na sąsiednie gminy i ich gospodarstwa oraz osiągnięcia , a na pewno poczujecie
się lepiej.W Dobrym Mieście przez lata przewinęło się wielu "pseudo
reformatorów" za sterami władzy i nie daj Boże żeby oni powrócili.Na
chwilę obecną -osobiście- nie widzę lepszego kontrkandydata nadającego się na
ten urząd . Dlatego uszanujmy nadaną mu nagrodę. Gratulacje Panie Burmistrzu
A ja dodam nowego burmistrza – Jana Krzysztofa Strękowskiego
doświadczony, wiloletnie stanowisko
kierownicze,wykształcony,uczynny,pracowity,układny,dbający o swoje otoczenie.
Ośmielę się powiedzieć, że prezes SM Pewność ma duże szanse w nadchodzacych
wyborach. Ja na niego mam zamiar oddać głos.
No i w dodatku ma męża radnego, któremu dtychczasowy burmistrz pozwolił na
objęcie stanowiska zastępcy żony kandydata na burmistrza w poprzednich wyborach
niejakiego R. Ł. rodem od urbana.
Padło już pierwsza propozycja w wyborach na burmistrz prezes SM Pewność ja
proponuje
Panią dyrektor Gimnazjum Publicznego- energiczna, kompetentna, wykształcona,
dążąca do celu, super prowadzi gimnazjum, no i parytet .
Do tego z boku. Co ty facet bredzisz. Sam nie rozumiesz o czym opowiadasz. To
jakaś aberracja. Czy ty wogóle wiesz co to jest wydatek majątkowy? Wyluzuj z
tymi rewelacjami Panie Dyzma i doradzaj takim jak ty, może cię zrozumieją.
no tak radziłem żebyście nie ośmieszali się a sam to zrobiłem włączając sie w
dyskusje (tzn miałem nadzieję że to jest dyskusja). widzę ze macie własne wsiowe
fobie i kompleksy które probujecie leczyć w anonimowych pyskówkach. źycze wam
powodzenia w tym opluwaniu sie i sorry że się wmieszałem.
na marginesie z przodu: rezygnujesz przez trzy lata z wydatków majątkowych
(inwestycje) schodząc do poziomu np 5% dochodów i nie tylko nie zwiększasz
zadłużenia ale i spłacasz kredyt. tylko, że wtedy stracisz bezpowrotnie szanse
na zdobycie pieniędzy unijnych. wiem, że to trudne do zrozumienia dla
"dyskutantów" tego newsa ale może przy jakimś wysiłku…
proponuję walne zgromadzenie członków tej oto dyskusji, tylko wybierzcie
zarząd….
Sekretarzu nie pisz bzdur. Zapyziała wiocha na Podlasiu czeka. Że nasz jaśnie
oświecony burmistrz takimi miernotami sę otacza. Wstyd. Myślałam, że I sekretaż
gminny PZPR myśli.
Mniej niż zero.
Do tego z boku. O co ci chodzi z tymi wydatkami majątkowymi? Żeby były znacznie
wyższe od deficytu w danym roku? Lepiej jednak doradzaj swoim, jest szansa że
wcześniej padną.
deficyt 3 207 395 /z opisu kredyt/
przych. kredyt 7 221 412
zpłata kredytu 4 046 923/w z tego wynika że na spłatę zadłużenia zaciągamy
kolejny kredyt.
do z boku przemyśl te dane to tylko dane na 2010 r. Zaciągamy powiedzmy dobry
kredyt 3 207 395 w dużej części na pozyskanie kolejnych środków i OK pełna
zgoda. Ale ta druga część 4 046 923 cofa nas w rozwoju ? i tylko pociąga za sobą
kolejne koszty obsługi – a świadczy to o tym że kasa gminy jest dziurawa i brak
jest w niej kwoty 4 046 932 na bieżącą spłatą długu.
boki sobie zrywam śledząc waszą dyskusję. opozycja zamiast stawiać zarzut zbyt
małego zadłuzenia waszego miasta i niewykorzystywanie przez to w zasadzie
ostatnich środków unijnych przez burmistrza krzyczy na niego za rzekomo duże
zadłuzenie. bzdura! popatrzcie na giżycko. 50% zadłużenia ale jaki rozwój, ile
pozyskanych środków unijnych właśnie dzięki kredytom na udział własny.dalej np
olecko 45% zadłużenia w tym i 49% w przyszłym. wszędzie w kazdym miescie deficyt
pokrywa się kredytem a więc jak powiedział jakiś nieuk kredytem spłaca się
kredyt. ważne jednak żeby wydatki majątkowe były znacznie wyższe od deficytu w
danym roku. w przypadku waszego zadłużenia na poziomie ok 40% nie
wykorzystujecie w pełni posiadanego potencjału pod warunkiem że kredyt jest
brany na udział własny dla uzyskania środków unijnych. jest to normalną sprawą.
pozdrawiam i radzę nie ośmieszajcie się przed całą polską.
Prognoza długu na 2010 zał. 13 do budżetu
17 229 113 należy dodać 402 000 dołożone w 2010
razem 17 630 000
Gdyby zrezygnowano z wszystkich inwestycji to nie byłoby deficytu 3 207 395 i o
tyle należny pomniejszyć zadłużenie do kwoty 14 430 000 zł
należy jeszcze dodać 1 000 000 zł na obsługę długu z to spora sumka.
Pytanie brzmiało:Czy możesz podać kwotę obecnego zadłużenia gminy i planowanego
na koniec roku 2010? Niestety na pierwszą część pytania nie odpowiedziałeś –
PAŁA!!! Drugą część pytania mogę zaliczyć – i swoją odpowiedzią postawiłeś do
pionu swoich kolesi typu :"1 % podwyżki dla swoich", ">", " … " i niechcący chyba
samego siebie? . A gdybyś jeszcze trochę ruszył głową (a już dobrze ci szło) to
wyliczyłbyś że AKTUALNE ZADŁUŻENIE GMINY JEST NA POZIOMIE 14,5 mln. zł! Czyli
koniec mitów, że gmina zadłużona jest na 19 cz też 20 mln zł. I uważaj – gdyby
gmina zrezygnowała z budowy nowych ulic, ścieżki rowerowej i drogi do Knopina,
budowy mieszkań socjalnych, kanalizacji w N. Wsi Małej, zakupu nowoczesnego
sprzętu i pomocy dydaktycznych za ok. 290.000 zł dla naszych szkół i innych
inwestycji w 2010 roku (wymienionych w odpowiednich załącznikach do budzetu) to
nie tylko nie wystąpiłby deficyt budżetowy ale nawet znacząco zmniejszyłby się
aktualne zadłużenie. O ile – jest to nowa praca domowa dla korekty korekty. I
znajdz sobie innego nauczyciela ja już korków nie będę ci udzielał. Pozdrosy i
powodzenia w nauce oraz mnóstwo uśmiechów
ps chyba cię jednak obraziłem -zaczynasz już łapać o co chodzi w przeciwieństwie
do jedrusia. On do twojego poziomu nie dojdzie nigdy. Sorki i jeszcze raz
gratuluję!
O jest bardzo dobrze. Zadłużenie nie przekracza 50 % dochodów Gminy, a możemy
zadłużać się do 60 %. Będzie na podwyżki dla nauczycieli. Zaplanowane. Tak
trzymać.
dane sa takie
złącznik 4 do URM w DM nr XLIV/337/2010 z dn 26.01.2010
Dochody 39 756 360 Wydatki 42 963 755
deficyt 3 207 395 /z opisu kredyt/
przych. kredyt 7 221 412
zpłata kredytu 4 046 923/w z tego wynika że na spłate zdłużenia zaciagamy
kolejny kredyt.
Prognoza długu na 2010 zał. 13 do budżetu
17 229 113 należy dodac 402 000 dołożone w 2010
razem 17 630 000
biorąc przykład z korekty odsyłam do bip Dobre Miast, do załaczników które
podawałem tam jest wszystko napisane. Ja nie sieje czrnowidztwa opieram sie na
dokumentach pod, którymu podis złożył Pan Burmistrz i Pani Skarbnik a wnioski
suna się same. Z tej dyskusji wynika, że każdy rozumie je inaczej, jednak dane
podane na bip Dobre Miasto nie są różowe.
Na wsiach brakuje wody, dobrych dróg dojazdowych asfaltowych, kanalizacji,
urzędnicy gminni bardzo nieuprzejmi i aroganccy, drogi w mieście dziura na
dziurze, Gmina zadłużona po uszy, na nic nie ma pieniędzy, Centrum Kultury
działa tylko na papierze i aby wydawać ogromne pieniądze z budżetu gminy i
zbliżają się wybory. Trzeba popędzić takiego burmistrza, jego popleczników, jak
Rucińskiego i spółkę.
Zrobić porządek w tym mieście. Na burmistrza prezesa Spółdzielni
"Pewność’. Ten to umie rządzić.
Nie chcę się mieszać w waszą dyskusję ale aż strach pomyśleć że korekta korekty
ma rację bo wtedy to amen.
Czy możesz podać kwotę obecnego zadłużenia gminy i planowanego na koniec roku
2010 autoryzując podane wielkości swoim nickiem? Stosujesz ciekawą technikę
piszesz o zastraszjącym długu, straszysz skutkami zimy ale unikasz podawania
konkretnych wartości.
mamy cię tylko jedno ci w głowie "Jędruś" czy myslisz że nikt inny
nie potrfi czytać tego co sie dzieje w budżecie.
Co do klumny 10 w załacznku 13 prosze zobacz ten sam załacznik z rku
2009,,2008,2007,2006,2005,2004, jezeli tak rozumujesz to gratuluje, ale te
załaczniki wskazuja tylko jedno, że one mijaja się z rzeczywistoscia i pokazuja
jak mocno jestesmy zadłuzeni i to ze ten dług zastraszajaco rośnie.
No i jesteśmy w domu! jakbym oglądał w kablówce jędrusia a przynajmniej to jego
szkoła! Nie rozróżnianie deficytu od kredytu, planu od wykonania, jednym słowem
bełkot. Załącznik nr 13 podaje m.in. planowaną wielkość długu na koniec 2010r.
Wielkość długu na dzień dzisiejszy mógłbyś wyliczyć dodając łączne zadłużenie na
koniec 2009 i aktualnie zaciągnięte kredyty w 2010 (przyznaję, nie wiem czy są
zaciągnięte bo w Bipie nic na ten temat nie znalazłem, a więc chyba nie?). Ale
jeżeli powołujesz się na ten załącznik to zacytuj kolumnę 10 w której jak wół
stoi, że w 2017 roku dług wynosi 0 (słownie: zero) albo na kolumnę nr 4 z której
wynika że łączny dług już na koniec 2011 roku będzie wynosić ok 13 mln zł.
Zacytuj proszę i zinterpretuj zapisane w załączniku nr 8 wielkości deficytu i
kredytu będzie z tego ubaw. W jednym może jesteśmy zbieżni – mamy już marzec i z
wielkim zainteresowaniem czekam na sesję i ewentualne informacje o trudnej
sytuacji w budżecie. I jeszcze jedno – te komenty z pewnością są czytane co
najmniej przez pracowników urzędu. Mam nadzieję, że ktoś oficjalnie odniesie się
do naszej dyskusji. Oczywiście do jej części merytorycznej a nie do insynuacji i
pomówień. Gratuluje dobrego samopoczucia Korekcie korekty vel jędruś i proszę
pamiętaj że komenty czytają też ludzie mający znacznie większą od ciebie wiedzą
na poruszane przez ciebie tematy. I tradycyjnie – wiele luzu uśmiechów !
Ten sukces ani ziebi ani grzeje, jest mi po prostu obojetny,
natomiast z pewnościa w końcu spowodował jakąś dyskusje na temat samorzadu co
wydaje sie dobrym znakiem.
Dług przeczytaj załącznik 13 do budżetu. dodaj do niego dodatkowe 400 000 zł
Uchwała RM XLIV/337/2010 zwiekszenie deficytu/załacznik nr 4 do uchwały/, który
mozesz porównać z załacznikiem nr 8 do budżetu na 2010 r.Skutki zimy po prostu
wiem, że była sroga co znaczy zwiekszone koszty, których w budżecie nie
było-koszty nie ujete w budzecie zawsze są- przez cały rok budżet jest płynny-
świadczą o tym zmiamy w budżecie, których w ciągu roku jest pare ? a tam ciągłe
dokładanie kasy a to do CK /na kampanie Pana Burmistrza/ a to do oswiaty itd.
Musze cie zmartwic cfzuje sie super, nerwy a co to, za Pozdrowienia dziekuję –
ty tez wyluzuj i popatrz na to z góry, bez emocji. Faktów o długu i prawdy o
trudnej sytuacji w budzecie już w marcu nie ukryjesz.
tfu zapatrzyłem się w literówki Korekty korekty i sam je robię. Winno być
oczywiście pokaż. Sorki
-> Korekta korekty – nie musisz przyznawać sie jak cię boli ten sukces to
widać Ale do konkretów –
pokasz proszę gdzie jest ten dokument z którego wynika ten olbrzymi dług, te
dramatyczne skutki zimy? I najciekawsze – co to za tajemnicze koszty nie ujęte w
budżecie? Czekam na cytaty z dokumentów a póki co proszę weź kilka głębokich
oddechów, zrelaksuj się, ewentualnie weź jakieś tabletki – to powinno pomóc. I
radzę nie przeżywaj tak mocno sukcesów innych osób bo to źle wpływa na system
nerwowy. Pozdrawiam i przesyłam moc uśmiechów (!)
ps to na końcu w nawiasie oznacza silnię ( patrz matematyka) i nie jest
obraźliwe
Na unijną kase trzeba mieć wkład własny, czytaj kasa- ta gmina nie posiada
wolnych środków w budzecie – czyli kredyt – czy to jest nienawiść. Sam
wskazujesz gdzie można szukać informacji, tam wszytko jest napisane. Zapamietaj
jedno twój idol juz wkrótce odejdzie ty najprawdopodobniej zostaniesz. Ktoś te
długi bedzie musiał spłacic / to jest mocana ninawiśc/ gdyz w Dobrym Mieście to
jest temat tabu. Najbardziej ucierpi "budzetówka" a dla czego
pomyśl z tym wysokim IQ nie bedziesz mjał problemu. Przepraszam za ta nienawiść-
prawda boli, ale bedzie bolała jeszcze bardziej.