Zachęcamy do wyrażnia swojego zdania na temat oferty krytej pływalni w Dobrym Mieście. Mieszkańcy naszego miasta moga to uczynic za pomoca ankiety, która jest dostępna na stronie Urzędu Miejskiego w Dobrym Mieście www.dobremiasto.com.pl



  1. netykieta (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: sobota, 12.04.2008 O godzinie: 17 : 11

    Tak obserwuję od jakiegoś czasu tę ankietę, która ma niby pomóc w wyrażeniu
    swego zdania na temat basenu w DM
    Powiem szczerze, że ankieta na temat basenu jest żenująca i daje fałszywe dane
    rzeczywiste..owszem w 1 pytaniu są opcje do wypowiedzenia się, ale za to w 2
    pytaniu..
    "Jak często będzie Pan/Pani korzystać z pływalni?"
    nie pozostawia się już wyboru, każdy żeby poszło dalej musi wybrać nawet nie
    pasujacą mu opcję,podobnie w nastepnym. Grupa osób wypowiadajacych się na temat
    częstotliwości korzystania z usług basenu też jest duża (237)to odpowiedź
    "sporadycznie, a gdyby była odpowiedź-"wcale" śmiem
    podejrzewać, że większośc tych osób pewnie by tę opcję zaznaczyło.
    "W które dni tygodnia zamierza Pan/Pani najczęściej korzystać z
    pływalni?"
    "W jakich godzinach zamierza Pan/Pani najczęściej korzystać z
    pływalni"

    Jak widać ktoś to zredagował celowo, żeby nawet przeciwnicy tej inwestycji nie
    mogli się wypowiedzieć tak jak myślą. A zauważcie, że ilość osób które w 1
    pytaniu
    "Z których usług, podanych poniżej, chciałby/chciałaby Pan/Pani
    korzystać? "
    odpowiedziały i zaznaczyły opcję"nie będę korzystał z żadnych
    usług" (189) – jest dosyć znaczna.

    Więc nie ma co się podniecać tą ankietą i możliwościami jakie rzekomo
    daje(potrzeby mieszkańców wobec basenu),
    uważam, że celowo wprowadza w błąd i daje zakłamane wyniki.
    Gratuluje pomysłowości i przebiegłości autorowi ankiety.
    Na temat ogólny dotyczacy basenu nie mam ochoty się już wypowiadać..

  2. megaan (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: czwartek, 6.03.2008 O godzinie: 12 : 56

    jestem za a nawet przeciw,utopia

  3. nhwj7t7k3u (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: czwartek, 6.03.2008 O godzinie: 11 : 28

    l405goal21httm6cr bp56s0bq9k dlr00ozmov

  4. 4qtxdak8sk (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: czwartek, 6.03.2008 O godzinie: 5 : 09

    ojsbnsmnhxh07s9 26sb3wzdsbq xxzc0khcqye0cgcg0

  5. jt9bnmxgge (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: środa, 5.03.2008 O godzinie: 15 : 16

    7ln3k33mtpi x78y66de2j hz2drnkewvcoyy6t4

  6. 5daqdl18lu (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: środa, 5.03.2008 O godzinie: 7 : 53

    6vcr88ijpbio3 c4vbddsncmg wtt7aq31

  7. m9pki8hruk (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: wtorek, 4.03.2008 O godzinie: 19 : 16

    ocnv7xqyi saq2ava6024o70 5il095nm8laj8m

  8. ouct8lr87x (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: wtorek, 4.03.2008 O godzinie: 19 : 14

    flks10f8nu5a ciyb1nyvu h8hep1pwvcovv5d4

  9. kolorowaB (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: poniedziałek, 18.02.2008 O godzinie: 2 : 44

    Błędy ortograficzne jeszcze krzywdy nikomu nie zrobiły, niektórzy je robią inni
    nie- to samo tyczy się inwestycji w naszym mieście albo trafione albo nie. nie
    chodzi o ortografię ale o to co każdy z ludzi ma w sercu. mje bje już od paru
    dziestu lat dla tego miasta…i naprawde chciała bym by bło piękne a ludzie
    mieszkający w nim dobrzy i zadowoleni. Utopia?-raczej przenośnia. zabolał mne
    twój komętatz ortografia jest moją piętą achllesową od podstawówki ale fcale nie
    wynika z mojego lenistwa. jestem młodom osobą i gdzie nie pojade i komu się nie
    przedstawie mówie że jestem z Dobrego Miasta i jako młody człowiecz czuję się
    wizytówką tego miasta, szkoły nr.2 i domu kultury.
    (a ty myśl co chcesz)

  10. kolorowaB (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: poniedziałek, 18.02.2008 O godzinie: 2 : 09

    nie rozumiem do końca twojego komentarza. ale moge ci powiedzieć że do zadnej z
    tych instytucji już nie uczęszczam-zakończyłam etapy tej edukacj. ale widzę co
    się dzieje u nas w mieście i nie podoba mi się to. można było sobie budować
    basen w spokoju ale dlaczego nie pomyślano o rzeczach ważniejszych. to jest
    bardzo smutne jak dla mnie może ciebie to nie rusza xyz(ale to ni moja sprawa co
    masz w głowie)

  11. xyz' (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: sobota, 16.02.2008 O godzinie: 19 : 39

    – pujdzie, do okola, klijętów, pożądnie, dwujka, w tedy – czyżby kolorowaBeza
    była absolwentka szkoły nr 2 i chodziła na dodatkowe zajęcia do domu kultury?
    Mam nadzieję, że kolorowaBeza nie jest "wizytówką" dobromiejskich
    szkół.

  12. kolorowaBeza (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: sobota, 16.02.2008 O godzinie: 0 : 01

    nie wiem czy ten basen to taki dobry pomysł. ogromny fundusz na to jest
    poświęcony a jeszcze wiekszy pujdzie na jego utrzymanie. moim zdaniem to nie
    trafiona inwestycja miasta. wszyscy wiemy że do okola nas powstają baseny
    znacznie większe i w lepszym stopniu będą zaspokajać potrzeby klijętów. jeżeli
    już władowano piniąde w tę inwestycję dlaczego nie zrobiono tego pożądnie? basen
    do nauki pływania jest za mały i dlaczego dzakuzi umieszczone jest na wysokości
    tak znacznej że trzeba wchodzić po schodkach dladzego dno basenu nie jest
    wyłożone ceramiką-co to za dziwny projekt? mam nadzieje że nie będzie to
    wyglądać tak źle po wykończeniu ale wątpię. zaoszczędzono na wszystkim tylko nie
    na kieszeniach podatników. basen powstaje kosztem szkół dobromiejskich i centrum
    kultury. Bardzo brzydko Panie Burmistrzu w moich oczach przegrał pan następną
    kadęcję!
    zamiast budować basen trzeba było pomyśleć o tym by za te pieniąde postawić na
    nogi dom kultury i szkołę nr.2 Panie burmistrzu te obiekty sa wizytówkąsą miasta
    i pana!- dwujka się sypie!
    i jeszcze jedna rzecz! świetnie że kino zostało poddane remontowi ale dlaczego
    zamurowano wyjścia ewakuacyjne na sali. nie daj Boże coś sie przydarzy i co w
    tedy? dziwne jak dla mnie. tylko czekać jak inspektor budowlany się przyczepi.

  13. sCarY (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: niedziela, 10.02.2008 O godzinie: 11 : 22

    xyzie, jak chcesz zobaczyć najbiedniejsze województwa, przejedź się do
    świętokrzyskiego, lubelskiego, czy podlaskiego. I nie mówię tu o statystykach,
    ale o tym, co można zobaczyć gołym okiem emoticon.

    Co do miejsca w rankingu, to o pierwszej piątce raczej nie mamy co myśleć, ale
    już dyszka jest w zasięgu marzeń. Niby mamy super warunki wyjściowe, ale
    bardziej super mają wszystkie gminy przyolsztyńskie, gminy leżące przy drodze nr
    7, a nie 51, czy 16 oraz te zwyczajnie większe, lub z konkretnymi atrakcjami [od
    Ostródy przez Giżycko po Frombork].

    A sam basen – myślę, że powinien postawić na stałych lokalnych klientów [karnety
    etc], bo turystów zbyt dużo nie przyciągnie – realistycznie patrząc, ciągle nie
    mamy na tyle atrakcji, żeby wszystkie je ogarnąć w więcej niż jeden dzień.
    Możemy co najwyżej w ramach bonusu myśleć o przyciągnięciu Olsztyna i
    okolicznych wycieczek szkolnych, ale to też wymaga jakiejś promocji [czyt.
    nakładów] i na pewno spotka się znów z głosami sprzeciw wśród zwyczajowych
    malkontentów.

    A straty będą zawsze – żeby basen na siebie zarabiał, musi to być aquapark
    umieszczony w i tak turystycznym regionie [ew. po prostu dużym mieście], jak ten
    w Zakopanem, czy Tatralandia [zresztą cały park rozrywki, nie tylko aquapark] w
    Słowacji, gdzie tłumy walą i tak dniami i nocami emoticon.

    Ale szczerze mówiąc, wolę mieć niedochodowy dom kultury, niedochodową halę
    sportową i niedochodowy basen, niż niedochodwy szpital, czy niedochodowe
    mieszkania ‚socjalne’. Z tych pierwszych chociaż każdy moze skorzystać.

  14. benon (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: sobota, 9.02.2008 O godzinie: 19 : 03

    Bedzie Dobrze!! A jak ma Byc inaczej ??+

  15. xyz (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: sobota, 9.02.2008 O godzinie: 13 : 03

    I jeszcze słowo:

    20 miejsce ale wśród kogo? Jeśli byłoby to 20 miejsce w Polsce, to chylę czoła,
    ale to jest 20 miejsce w… województwie Warmińsko-mazurskim!!!
    To porażka! Z kim niby mamy tu rywalizować? 2/3 gmin naszego województwa to
    miejsca gdzie diabeł mówi nie tylko "dobranoc" ale i "dzień
    dobry". Dobre Miasto lezy przy jednej z głównych dróg naszego regionu, ma
    od kilkudziesięciu lat jakiś przemysł, bliskość największego miasta regionu,
    słowem warunki wyjściowe nieporównywalnie lepsze od większości gmina w tej
    części Polski.
    Z kim niby mamy rywalizować wśród tych gmin? Z gminą Markusy? Może Budry? A może
    Iłowo-Osada?
    Nasza gmina w takim rankingu słabeuszy nie powinna być niżej niż w pierwszej
    piątce. Potem zaczyna się syberyjska głusza. Dzikie pola i bezdroża. Z czym tam
    konkurować pytam? Z jeleniem w środku lasu?
    Więc, tak – 20 miejsce w najbiedniejszym województwie Polski to dowód BIEDY.

  16. xyz (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: sobota, 9.02.2008 O godzinie: 12 : 35

    do xyz’ :

    Żenada, koleś, żenada.

  17. xyz' (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: sobota, 9.02.2008 O godzinie: 10 : 17

    Sorki, cofam szacunek. Myslalem, ze rozpoczynamy powazna dyskusje o basenie a tu
    okazuje sie ze mam do czynienia z zakompleksialymi, chorymi z niezdrowych
    ambicji ludkami ktorzy cierpia na manie przesladowcza i za kazdym krzakiem widza
    trz…kiego. Alez on wam zalazl za skore, no,no!
    A teraz troche tylko powazniej – postaraj sie xyz wczytac w moj tekst, z
    powiedzonkiem o biedaku włącznie. Moze go pojmiesz bos nie biedny czyli bogaty
    ale nie w intelekt /jezeli wogole wiesz co to slowo znaczy/. Wlasciciele Perly i
    basenu w Pluskach rwa zapewne wlosy z glowy, ze nie zapoznali sie wczesniej z
    opinia xyz i wywalili kupe forsy na baseny, ktore za trzy lata beda przynosily
    straty. xyz czy wiesz co to logika? A na marginesie – na stronie
    dobremiasto.com.pl znalazlem informacje o rankingu gmin. Czy 20 miejsce to dowod
    biedy?
    ps jezeli chcecie rozmawiac z glowna postacia swojej manii przesladowczej czyli
    trz…skim to darujcie sobie odpowiedz na moj komentarz. Kierujcie ja do
    trz…skiego a nie do mnie.

  18. xyz (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: sobota, 9.02.2008 O godzinie: 0 : 17

    Otóż to. Przedmówca zdemaskował poirytowanego pomysłodawcę. Ha, ha, śmiechu
    warte. Mówi się – uderz w stół a nożyce się odezwą.
    Taki znajomy rodzaj nowomowy. Dużo pieprzenia, okragłych słów ale nic z tego nie
    wynika.
    Powiem dwie rzeczy.
    Po pierwsze, swoje opinie opieram na tym, że kilka rzeczy w zyciu widziałem i
    głowę wykorzystuje w sporym stopniu do myślenia, a nie do tego żeby ją nosić bo
    inaczej deszcz mi do środka napada. Perła w Ostródzie, panie osiełku jest bardzo
    nowym obiektem, w okresie swego rozkwitu i szczytu popularności. Ma około roku,
    więc jeśli już miałaby być deficytowa, to byłaby po prostu tragedia. To, że
    jeszcze nie jest, jest normą. spójrzmy na nią za dwa, trzy lata.
    Dziś możemy spytać o koszty utrzymania pływali np. Ełk, Pisz, czy kilka innych
    miejscowości, które mają baseny dłuzej niż Ostróda. Tam już dawno nasycono się
    nimi i euforia opadła. Teraz wywala się na nie ciężkie pieniadze, które nie mają
    szans się zwrócić. Powiadam – trzy lata – i basen zacznie ssać z miejskiego
    korytka, aż miło. Ale to już będzie problem innych radnych i innego burmistrza,
    prawda???
    A bohater Grzegorz Stanisław wypnie pierś do medalu – ludu, mój ludu – oto ja,
    ten, który wybudował wam wspaniały basen.
    Reguła ekonomiczna jest w tym wypadku banalnie prosta – obiekty
    sportowo-rekreacyjne nie mają możliwości niegdzie utrzymać się same z siebie, a
    prowadzona przez nie poboczna i dodatkowa działalność jest tylko niewielką
    częścią zwrotu kosztów ich utrzymania.
    Można spojrzeć na hale przy Łużyckiej – kiedyś super obiekt jak na nasze miasto
    – dziś stodoła, na garnku miasta. Stadion, sala przy nowej szkole. Takie obiekty
    wymagają wielkich nakładów a ich popularność po chwilowym i gwałtownym rozkwicie
    szybko gaśnie. Ale koszty utrzymania nigdy nie maleją – zawsze rosną. I basen to
    nie boisko czy hala z czterech ścian i parkietu – nie wystarczy zatrudnić
    woźnego z miotłą, który będzie włączał i wyłączał światło. To ogromne
    pieniądze.
    I po drugie – powiadasz pan: "czemos biedny? bos glupi! czemus glupi? bos
    biedny!" – więc wystaw sobie – nie jestem biedny. Naprawdę żyję
    dostatnio. Kula w płot – bo mój komentarz o snobizmie biedaka – tyczy sie miasta
    i gminy, zasobności kasy urzędu, który powinien rozsądniej alokować środki,
    którymi dysponuje, ponieważ ma ich mało. Słowem gmina jest biedna.
    A czemu biedna? Idąc Twym tokiem rozumowania – bo głupia. Czemu głupia, bo
    biedna. I dodam – bo ma głupich urzędasów!
    Szpakowatych politruków zamiast menedżerów.

  19. yxz (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: piątek, 8.02.2008 O godzinie: 22 : 56

    Kiedy czytam agitację o zaletach basenu, którą słyszłem na sesji a zwłaszcza o
    zasadzie czemuś biedny? boś głupi! czemuś głupi? boś biedny! to jasne jest kto
    to jest ten xyz. Ale panie trz….wski nie pękaj, kasa się powinna znaleźć.
    Chyba, że będzie plajta na całego ale to przecież nie pan tylko my wszyscy
    będziemy w kłopocie. Prawda panie trz….ski?.

  20. xyz' (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: piątek, 8.02.2008 O godzinie: 19 : 57

    Do xyz: calkiem rzeczowy glos tylko drogi xyz mylisz troche pojęcia: przesada z
    tymi kosztami utrzymania basenu. Koszt roczny calkowity utrzymania basenu nie
    powinien przekroczyć 1,5 mln zł. Trudniejsze do oszacowania dla mnie są
    przychody /czyli wpływy za bilety/ ale załóżmy że wyniosą one licząc bardzo
    ostrożnie 800 tys zł. Czy miasta nie stać na dopłacenie różnicy jeżeli jak
    mówisz – "bardzo fajnie, że coś takiego powstanie, użyteczność i
    przydatność publiczna z pewnością wysoka. Dla dzieci i młodzieży świetna sprawa,
    rekreacja, rozwój ze sportem w tle, zdrowszy tryb życia itp., z tej strony same
    bonusy. Sam chętnie pójdę popływać. Atrakcja dla mieszkańców jak
    cholera". Ja dodam – nie tylko dla mieszkańców ale i dla przyjezdnych. To
    także element zwiększenia atrakcyjności miasta, zatrzymania w nim choć częsci
    młodziezy, zacheta do kupowania działek na terenie DM i w poblizu. Jednym slowem
    jest to jeden z elementów rozwoju miasta i zwiększania jego dochodów tak by
    starczyło na inne ważne potrzeby mieszkańców. Ale nie na "zajebiste
    kłopoty z organizacja i funkcjonowaniem placówek służby zdrowia" bo to
    jest psi obowiązek powiatu /i jestem zaskoczony i zdziwiony ze miasto wyklada
    takie pieniądze na szpital/. Ale nie na – "normalną drogę i wyremontowaną
    droga do Olsztyna w ciągu 20 minut pojechac na basen do Dywit, który niedługo
    tam stanie" bo ta droga to psi obowiązek rządu /droga krajowa/ a ja nie
    mam ochoty jeżdzić do Dywit na basen bo ktos równie mądry jak xyz powie za
    chwilę ze do lekarza też możemy jechać do Dywit. Nie jest prawdą że mają klopoty
    baseny w innych miastach bo własnie w Ostródzie w ubiegłym roku powstała Perła
    /nie wiem dlaczego moje dzieci mają być wozone az tam/ i basen w Pluskach. Nie
    zgadzam się też z tym ze za moje podatki miasto ma bydować mieszkania dla tych
    ktorzy nie chca pracowac, piją albo potrafią tylko robić dzieci. To brzmi
    brutalnie ale możliwości pracy są jak nie w kraju to za granica i jest wielka
    niesprawiedliwością że niektórzy ludzie podejmują jakakolwiek prace zadluzają
    sie i budują domki lub wynajmują mieszkania a inni czekają na gotowe. Dla tych
    naprawde biednych /bo tacy faktycznie sa/ pomoc społeczna powinna pomoc w
    wynajęciu mieszkania. Nie wiem o jakim ogrzewaniu mowisz i jakiej cieplej wodzie
    jezeli chyba już wszystkie /lub prawie wszystkie/ mieszkania sa prywatne? Mamy
    placic za ciepla wode za tych ktorym nie chce sie placic za czynsz??? I na
    zakonczenie, jak mowisz- Olsztyn "Piardnie i w ciągu kilku lat będzie
    mieć kilka basenów (już się przymierza do tego)".Prawda, przymierza się i
    /używając twojego jezyka/ pierdzi od wielu lat. i tak już zostanie. i
    najwazniejsze – to nie "snobizm biedaka". To dobra proba
    przelamania zasady – czemos biedny? bos glupi! czemus glupi? bos biedny! Ale xyz
    nie pekaj – szacunek za rzeczowy /choc nie do konca/ glos.

  21. raz (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: wtorek, 5.02.2008 O godzinie: 22 : 26

    Coś mi się wydaje że zaczyna cuchnąć w dobromiejskim magistracie. Nie chcę być
    złą wrożką ale władza tej sitwy do końca kadencji chyba nie dotrwa. Prezydent
    jednego miasta też miał być niezniszczalny a zgubił go rozporek. Ale
    przynajmniej coś w nim było.

  22. Lurel (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: poniedziałek, 4.02.2008 O godzinie: 15 : 37

    jak wiem to basen bężęuz od maja i będą sałny chyba itp emoticon wiec spoko będzie !!! emoticon

  23. xyz (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: niedziela, 3.02.2008 O godzinie: 23 : 49

    Zaraz. To już otworcie basenu nie jest 8 marca. I co ja teraz zrobię z
    tulipanami, które miały zakwitnąć na otwarcie basenu. Chyba wrzucę cebulki to im
    się na płacz zbierze. Co za idiota wymyślił ten basen. Za to opóźnienie naleję
    pierwszy do niego.

  24. nom (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: niedziela, 3.02.2008 O godzinie: 13 : 38

    w 100% zgadzam się z "XYZ"… Moim zdaniem przez pierwsze pół roku
    będzie ok będzie fajnie będą z tego basenu korzysci ale co będzie za rok dwa
    trzy lata nie wie nikt … może następnym razem trzeba sie zastanowić na zaś na
    przyszłość co jest bardziej opłacalne czy robienie dużej inwestycji która po
    jakimś czasie jak napisał kolega powyżej może przynieść straty czy np zrobić coś
    pożytecznego dla miasta jak poprawa dróg remonty budynków organizacja imprez itd
    nie każdy będzie mógł korzystać z basenu ale każdy może korzystać z dobrej
    drogi czy świetnej imprezy plenerowej ….

  25. nom (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: niedziela, 3.02.2008 O godzinie: 13 : 37

    w 100% zgadzam się z "XYZ"… Moim zdaniem przez pierwsze pół roku
    będzie ok będzie fajnie będą z tego basenu korzysci ale co będzie za rok dwa
    trzy lata nie wie nikt … może następnym razem trzeba sie zastanowić na zaś na
    przyszłość co jest bardziej opłacalne czy robienie dużej inwestycji która po
    jakimś czasie jak napisał kolega powyżej może przynieść straty czy np zrobić coś
    pożytecznego dla miasta jak poprawa dróg remonty budynków organizacja imprez itd
    nie każdy będzie mógł korzystać z basenu ale każdy może korzystać z dobrej
    drogi czy świetnej imprezy plenerowej ….

  26. nom (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: niedziela, 3.02.2008 O godzinie: 13 : 37

    w 100% zgadzam się z "XYZ"… Moim zdaniem przez pierwsze pół roku
    będzie ok będzie fajnie będą z tego basenu korzysci ale co będzie za rok dwa
    trzy lata nie wie nikt … może następnym razem trzeba sie zastanowić na zaś na
    przyszłość co jest bardziej opłacalne czy robienie dużej inwestycji która po
    jakimś czasie jak napisał kolega powyżej może przynieść straty czy np zrobić coś
    pożytecznego dla miasta jak poprawa dróg remonty budynków organizacja imprez itd
    nie każdy będzie mógł korzystać z basenu ale każdy może korzystać z dobrej
    drogi czy świetnej imprezy plenerowej ….

  27. xyz (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: niedziela, 3.02.2008 O godzinie: 10 : 39

    Jestem za, a nawet przeciw.
    Jak to jest z basenami w takich miejscowościach jak nasza – dokładnie pokazują
    przykłady tych miasteczek, które już w taki przybytek się wyposażyły.

    ZA – bardzo fajnie, że coś takiego powstanie, użyteczność i przydatność
    publiczna z pewnością wysoka. Dla dzieci i młodzieży świetna sprawa, rekreacja,
    rozwój ze sportem w tle, zdrowszy tryb życia itp., z tej strony same bonusy. Sam
    chętnie pójdę popływać. Atrakcja dla mieszkańców jak cholera.

    PRZECIW – basen wyssie z budżetu takie kwoty, że zablokuje masę innych spraw. To
    jest inwestycja szalenie kosztowna – i nie chodzi tu już o wybudowanie i
    uruchomienie, bo to można stosunkowo sprawnie załatwić dotacjami, kasą z UE
    itp., ale to trzeba potem utrzymać. I koszty są naprawdę duże.
    Tłumaczymy sobie, że obłożenie będzie 100% bo nie ma okolicy basenów, bo Olsztyn
    ma jeden marny basen i tak dalej…
    Guzik. Olsztyn, to jak dla nas metropolia z dużo większymi możliwościami
    finansowymi. Piardnie i w ciągu kilku lat będzie mieć kilka basenów (już się
    przymierza do tego). Poza tym, duzo bogatsza od naszej – gmina Dywity – lada
    chwila też wystrzeli z basenem. Turyści nie przyjadą tu w zimę na basen, bo tu
    nic w zimę nie ma do roboty. Jeśli już ktos zawita latem, to nie po to będzie
    odwiedzał Krainę Tysiąca Jezior, żeby się pluskać w basenie – ale w jeziorach.
    To samo mieszkańcy – jak przyjdzie lato, to nad jeziorem atrakcji jest
    zdecydowanie więcej niż w czterech ścianach pomieszczenia z wodą (i
    odpłatnie).
    Przykłady nawet miejscowości większych (Ostróda, Pisz, Ełk), które mają od paru
    lat pływalnie pokazują dobitnie – po roku, dwóch, góra trzech – do takiego
    bajeru miasto musi dopłacać kosmiczne pieniądze. Przerabia to dokładnie każda z
    podobnych miejscowości i nie ma się co łudzić, że Dobre Miasto będzie pod tym
    względem jakimś ewenementem. Bo niestety basen to nie miska do której nalejesz
    wody z kranu i będzie fajnie. To naprawdę są duże pieniądze – a w naszej gminie
    brakuje ich na masę rzeczy.

    Podsumowując – basen to jest luksus, a nie każdego stać na luksusy. Zwłaszcza
    jeśli nie ma zaspokojonych potrzeb podstawowych. Ja na przykład wolałbym żeby
    ulica przy której mieszkam miała normalną drogę i dojazd, a nie piach i kurz
    (moją drogę w budżecie miejskim pewnie basen będzie przejadał na śniadanie przez
    lata). Ale to tylko mój przykład – jedni nie mają gdzie mieszkać, inni nie mają
    ciepłej wody, albo ogrzewania, spraw podstawowych i naprawdę ważnych życiowo
    jest masa. Choćby omawiane niedaleko na tej stronie zajebiste kłopoty z
    organizacja i funkcjonowaniem placówek służby zdrowia.

    Osobiście więc wcale się zbytnio nie cieszę na ten basen. To jest klasyczny
    układ – coś kosztem czegoś – z tym, że w tym wypadku jest jedno coś (basen),
    kosztem wielu różnych spraw.
    Chyba wolałbym miec ta normalną drogę i wyremontowaną droga do Olsztyna w ciągu
    20 minut pojechac na basen do Dywit, który niedługo tam stanie. Niech oni sobie
    go utrzymują, a moje miasto ma pieniądze na inne potrzeby. Ja za kilka złotych i
    kwadrans drogi mogę pomoczyć tyłek u sąsiadów.
    Ta inwestycja to snobizm biedaka. Będzie jeść karmę dla kotów i chodzić w
    dziurawych portkach, ale sobie kupi mercedesa.

  28. nom (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: sobota, 2.02.2008 O godzinie: 20 : 55

    Moim zdaniem ten basen (oczywiście nie chcem nikogo oskarżać ani obrażać) to
    jest wielki przekręt… ciekawe kiedy mieszkańcy naszego miasta będą mogli z nie
    go kożystać zastanawia mnie to bo chyba nie trzeba tłumaczyć że olsztyn i
    pobliskie miejscowości będą przyjeżdżać i trzeba sie zastanowić może nad tym jak
    zagospodarować czas pływalni jak najlepszy i jak najwięcej dla mieszkańców
    dobrego miasta….

  29. gość (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: sobota, 2.02.2008 O godzinie: 16 : 49

    w kwietniu emoticon Jak nie wierzysz
    to idź na budowę i się zapytaj emoticon

  30. Emkey (Odpowiedz na ten komentarz) Dodano: sobota, 2.02.2008 O godzinie: 14 : 54

    oja to kiedy w końcu będzie ten basen??


1

Pamiętaj! Dodając komentarz odpowiedasz za jego treść!